آیا میدانید که - 3

موفقیت ، امید ، سرگرمی

...این وبلاگ سعی داره تا با ارئه راهکارهای زیبا شما را به زندگی خوب دعوت کنه ...

 

آیا میدانید که
ایا میدانید که فریزر هم خوب و هم بد است ؟
غذا شامل باکتری است . باکتری مانند تمام موجودات زنده ، برای زنده ماندن نیاز به آب دارد و چون درجۀ حرارت فریزر در حدود 15- درجۀ سانتیگراد است ، هنگامیکه شما غذا را در فریزر می گذارید آب داخل آن یخ می زند ، و همین امر باعث می شود که باکتری غیر فعال شود و نتواند به آسانی تکثیر پیدا کند ، بنابراین غذا در فریزر بهتر حفظ می شود .
سازندگان فریزرها نیز عموما ً تبلیغ می کنند که با نگهداری مواد غذایی درون آنها در کیفیت شان تغییری حاصل نمی شود و حتی در این مورد با پول زیادی که خرج می کنند مقاله های متعددی در ماهنامه های علمی معروف به چاپ می رسانند ، و کتاب های مستقل پر زرق و برق دیگری از سوی نویسندگان معروف منتشر می سازند ، ولی تمام آنها عوام فریبانه است . به موازات آنها دانشمندان دیگری نیز نتیجۀ تحقیقات خود را با صدای رسا چنین اعلام می دارند ، که 70 % پروتئین موجود در گوشت و نیز اغلب ویتامین ها و سایر مواد غذایی با انجماد و یخ زدگی در فریزر از بین می روند ، بنابراین خوردن آنها بی فایده است .
راههای دیگری هم برای ذخیره کردن غذا وجود دارد . مثلا ً ماهیگیران ، ماهی های صید شده را در آفتاب خشک می کنند . این کار باعث می شود که گوشت ماهی آب خود را از دست بدهد و باکتری نتواند زنده بماند . گاهی هم گوشت یا ماهی را نمک می زنند تا مدتی از فساد حفظ شود . نمک خاصیت اسمزی دارد و آب گوشت را جذب می کند .  


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+نوشته شده در یک شنبه 1 بهمن 1391برچسب:,ساعت21:24توسط اصغر محمودی | |